Beställ senast den 14 april så kan vi garantera leverans den 20 april!
kr

Kundvagn

Säker utcheckning
0
VIKTIGT ATT VARA TYDLIG

Handelsvillkor

Följande villkor gäller för alla beställningar från WeCater4U.se. Villkoren gäller om det inte har ingåtts andra skriftliga avtal mellan köparen och WeCater4U.se.

För att handla på WeCater4U.se ska du ha fyllt 18 år! Om du är under 18 år får du endast använda våra tjänsterna tillsammans med en förälder eller vårdnadshavare.

WeCater4U.se ägs och bedrivs av Beveled Edge AB, org nr. 559089-2559
Fiskare Glans gata 5
193 41 Sigtuna
070 619 0173

Som ägare av plattformen agerar vi endast som mellanhand och inte som säljare.
Köpeavtalet ingås med respektive medlembutik. Betalning sker via sigtuna.handelsplats.online oberoende av vem som är säljare. Medlembutikerna ansvarar för produkten och ansvarar för leveransen av varorna om inte annat anges.

Avtalspartner, Slutsats av kontrakt

Genom att placera produkterna i sigtuna.handelsplats.online ger medlembutikerna ett bindande erbjudande om att ingå ett kontrakt för dessa artiklar. Du kan initialt placera våra produkter i kundvagnen utan förpliktelser och korrigera dina poster när som helst innan du skickar din beställning. I samband med att du lägger din beställning får du godkänna våra köpevillkor. Avtalet är bindande när du klickar på beställningsknappen för att acceptera erbjudandet för varorna i kundvagnen. Omedelbart efter att beställningen har skickats får du en temporär orderbekräftelse på att vi har mottagit din order via e-post. När butiken accepterar din order skickar vi en slutgiltig orderbekräftelse till dig som kund.

Prisser och tillgänglighet

Alla priser är inklusive moms om inget annat anges.
Trots våra bästa ansträngningar kan ett litet antal av artiklarna i vår hemsidan anges med felaktiga priser. Vi kommer att kontrollera priset när vi behandlar din beställning och innan vi tar betalt. Om vi har gjort ett misstag och det rätta priset för en produkt är högre än priset på webbplatsen kan vi antingen kontakta dig före avsändningen för att fråga om du vill köpa produkten till rätt pris eller annullera din beställning. Om det rätta priset för en produkt är lägre än vårt angivna pris kommer vi att debitera det lägre beloppet och skicka produkten till dig.
Om du bestämmer dig för att avvisa en beställning som du redan har betalt för, kommer vi att bearbeta din återbetalning omedelbart.
Om vi inte kan komma i kontakt med dig kommer din beställning att avvisas automatiskt.

Vi tillhandahåller information om produkttillgänglighet för produkter som säljs av oss på webbplatsen. Utöver det vi anger på produktinformationssidan eller på andra delar av webbplatsen kan vi inte vara mer specifika om tillgänglighet. När vi behandlar din beställning kommer vi att informera dig via e-post så snart som möjligt om de produkter du beställer visar sig vara otillgängliga och, om detta inträffar, kommer du inte att bli debiterad för dessa produkter.

Produktinformation

Om inget annat uttryckligen anges är sigtuna.handelsplats.online inte tillverkaren eller återförsäljare av produkter som säljs på denna webbplats. Vi arbetar visserligen för att säkerställa att produktinformation på vår webbplats är korrekt, men produktförpackningen och material kan omfatta mer och annan information än den som visas på vår webbplats. Ingredienser kan också förändras. All information om produkterna på vår webbplats tillhandahålls endast i informationssyfte.

Betalning

Betalning sker i samarbete med betalningsleverantör Stripe, Inc. Stripe är ledande inom online-betalningslösningar. Pengarna reserveras vid beställningen men dras först från ditt betalkort när varan har skickats från butiken.

Behåll av äganderätten

Varorna förblir återförsäljares egendom tills full betalning.

Frakt

Vi arbetar med ett leveranskoncept för alla butiker.
Idag erbjuder vissa medlemsbutiker redan leverans, men de flesta erbjuder bara lokal upphämtning. Eventuella frakt avgifter för hemleveransen kalkyleras i samband med utcheckningen av varorna. Kunden ansvarar för att ge nödvändig information för att möjliggöra hemleverans.

Leveranstid och transport

Vi arbetar med ett leveranskoncept för alla butiker.
För närvarande erbjuder vissa medlembutiker hemleverans. Dessa medlembutiker anger leveranstiderna för produkterna på produktsidan.
Observera att det är viktigt att ev. portkod anges vid beställningstillfället så att distributören kan leverera direkt hem till dig. Avisering sker via sms. Ange därför vid beställning ett telefonnummer som kan ta emot sms och där du nås både under dag- och kvällstid.
Om ingen kan ta emot beställningen vid leverans trots upprepade försök eller om leverantören inte kommer in i huset eller inte hittar den angivna adressen kommer beställningen gå tillbaka till butiken. Det blir kundens ansvar att ta kontakt med butiken och hämta ordern.

Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra ditt köp på sigtuna.handelsplats.online inom 14dagar utan att ange något skäl. Det är butiken som hanterar dina ångerärenden. Du ska då returnera ditt köp till butiken. Ångerrätten börjar på den dag du har mottagit varan.

För att göra ångerrätten gällande ska du på ett tydligt sätt meddela butiken detta och returnera varan till butiken senast 14 dagar efter att du har mottagit varan. Det mottagna kvittot ska användas vid returneringen. Varan ska vara oanvänd och i nyskick, men du har rätt att försiktigt öppna förpackningen och undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion. Var varsam, om varan eller förpackningen hanterats oförsiktigt kan det bli avdrag på återbetalningen.

Återbetalning görs av butiken i samband med returneringen. Eventuella kostnader för frakt återbetalas ej.

Du har inte ångerrätt på presentkort, metervaror, färskvaror eller beställningsvaror. På grund av hälso- och hygienskäl omfattas förseglade parfymflaskor och hygienprodukter av returrätten endast när plomberingen/förseglingen är intakt.

Återbetalning

Före leverans

Om du redan har betalt fakturan men ångrar ditt köp har du ett tillgodohavande hos betalningsleverantören. Betalningsleverantören ansvarar för att betala tillbaka. Kunden ansvarar för att delge nödvändig information för att återbetalningen ska kunna ske. Mer info finns på betalningsleverantörens hemsida.

Efter leverans

När butiken mottar varan kontrollerar de den, och du får sedan återbetalt det belopp för varorna som du har betalat in till oss vid köpet. Om det har skett en värdeminskning som du är skyldig till dras detta belopp från inköpsbeloppet. Om du inte har originalförpackningen kvar kan detta möjligtvis utgöra en värdeminskning, så för att vara säker på att få hela beloppet i retur rekommenderar vi dig att returnera varan i originalförpackning.
Om du använder dig av din ångerrätt återbetalar vi beloppet för varorna som vi har mottagit från dig, utan onödig försening och senast 14 dagar från det datum butiken mottog varorna från dig.

Vi kommer att använda samma betalningsmetod som du använt för den första transaktionen, såvida vi inte uttryckligen har samtyckt till något annat. Om du t.ex. har betalat med kort återförs köpesumman till det betalkort som du använde vid köpet.

Reklamation

Ditt köp omfattas av köplagen vilket inkluderar regleringar vid fel i varan.
Eventuella reklamationer ska göras till medlembutiken.

Transportskador

Om varor levereras med uppenbara transportskador, rapportera sådana fel till leverantören så snart som möjligt och kontakta oss omedelbart. Underlåtenhet att lämna in ett klagomål har inga konsekvenser alls för dina rättsliga anspråk och deras verkställighet, särskilt dina garantirättigheter. Men de hjälper medlembutiken att göra anspråk på transportören eller transportförsäkringen.

Ändringar i våra villkor

Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar på vår webbplats, i våra policyer och i villkor, inklusive dessa Handelsvillkor. Du kommer att vara föremål för de villkor, policyer och Handelsvillkor som gäller när du beställer produkter från oss, såvida inte någon ändring av sådana villkor, policyer eller dessa Handelsvillkor måste göras enligt lag eller krav från en myndighet (för vilket fall ändringen kan komma att gälla för beställningar som du har gjort tidigare). Om någon del av dessa Handelsvillkor bedöms vara ogiltigt eller av någon anledning inte kan verkställas kommer det villkoret att vara overksamt, dock utan att det påverkar giltigheten i och verkställbarheten av något av återstående villkor.

Tvistlösning

Köp av varor på regleras av svensk lag. Alla möjliga tvister avgörs av vanliga svenska domstolar.
Vänligen kontakta order@WeCater4U.se om du vill uppmärksamma oss om ett ärende. Vi föredrar att lösa dina förfrågningar i direkt kontakt med dig.
Om vi misslyckas med att hitta en lösning, kan du göra en anmälan till Konsumentverket/KO via https://www.konsumentverket.se/
I tillägg därtill tillhandahåller Europeiska kommissionen en tvistlösningsplattform online som du kan ta del av här: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

Sigtuna, 05 januari 2023

Copyright © 2024 All Rights Reserved
magnifiercrossmenu